Biegnący Wilk

Pierwsza 100% polska wyprawa na najbardziej północny, 1000 -kilometrowy wyścig psich zaprzęgów - Finnmarksløpet.

Termin wyprawy: 6-25 marca 2016 r.

Patronat nad wyprawą objął: Jacek Pałkiewicz.

Idea

Polska 100%

Po raz pierwszy w historii wyrusza 100% polska wyprawa za koło podbiegunowe. Wyprawa Polaków, przygotowana przez Polaków, wyposażona w polski sprzęt, polski ekwipunek i zapasy. Jako Polacy udowadniamy, że nie ma przed nami przeszkód, których nie jesteśmy w stanie pokonać. Nawet w dziedzinach, które nie są naszą specjalnością - dajemy sobie doskonale radę. To nasza niezwykła narodowa cecha i wizytówka – Polacy to naród, który da sobie radę w każdej sytuacji.

Polski maszer, polskie psy wytrenowane w Polsce, polski sprzęt, polskie ubranie i polskie jedzenie - 100% nasze i DOSKONAŁEJ JAKOŚCI! - Taki stawiamy sobie cel wyprawy! Oczywiście łatwiej jest skorzystać ze sprawdzonych rozwiązań i technologii zagranicznych (i tak się zazwyczaj robi) ale czy nie jest ważne, aby promować to co polskie? Rozwijać i pobudzać polską przedsiębiorczość zamiast liczyć na „gotowca z zagranicy”. Nie idziemy na łatwiznę!

Ekologia - naturalna siła - bez wyczynu (natural force - no feat)

Absolutnie nie jest naszym celem osiąganie czegokolwiek za wszelką cenę. Nie gwarantujemy, że wygramy, czy nawet ukończymy bieg – bo wiemy, że dojechać do końca jest tam niezwykle ciężko i jeszcze do tej pory żadnemu Polakowi to się nie udało (jesteśmy jedynymi, którzy próbowali). Osiągnięcie naturalnej siły, w zdrowy sposób, stosując tylko trening oparty na naturze – to ważny cel wyprawy. Chcemy obalić mit funkcjonujący w sportach związanych ze zwierzętami, że osiągnięcie sukcesu sportowego jest oparte na stosowaniu farmakologii, specjalnego żywienia, trzymaniu zwierząt w małych klatkach i stosowaniu drakońskiego treningu. Promujemy też pełną aktywność zwierząt żyjących wspólnie z człowiekiem. Dla psa i wszystkich przedstawicieli rodziny psowatych bieganie jest najważniejsze w ich życiu. Im więcej go tym lepiej. My i zwierzęta bawimy się wyprawą, przeżywamy wspólną przygodę, zdobywamy kondycję i siłę - w naturalny sposób.

Wyzwanie

Dariusz Morsztyn - Biegnący Wilk wraz z ekipą, podejmuje wyzwanie startu na 1000-kilometrowej trasie najbardziej północnego i jednego z najtrudniejszych wyścigów psich zaprzęgów na świecie – Finnmarksløpet.

Czym jest Finnmarksløpet?

 

Spośród trzech najtrudniejszych, długodystansowych wyścigów psich zaprzęgów świata (Iditarod i Yukon Quest – Alaska, Yukon; Finnmarksløpet – Norwegia) to właśnie Finnmarksløpet jest tym, którego trasa sięga najgłębiej w rejony subarktyczne. To największe wydarzenie sportowe północnej Norwegii, odpowiednik amerykańskiego „super bowl”. O popularności biegu może świadczyć oglądalność serwisu internetowego wyścigu (www.finnmarkslopet.no) - średnio notuje on około 100 milionów wejść podczas trwania imprezy. Bieg organizowany jest od 1981 roku i rozgrywany jest na obszarze wielkości Polski! Najdłuższa trasa liczy 1000 kilometrów! Uczestniczą w nim głównie Norwegowie - elita sportu psich zaprzęgów i podboju północnych rejonów świata. W wyścigu startują nieliczni obcokrajowcy w dużej części na stałe mieszkający w Skandynawii. Trasa wyścigu biegnie przez lapońską tundrę zamieszkałą tylko przez renifery.

Na starcie stawia się średnio ponad 100 zawodników, ale tylko części z nich udaje się wyścig ukończyć (w ostatnich latach taki sukces osiąga tylko kilkunastu maszerów). Uczestniczenie w tym wyścigu jest czymś więcej niż rywalizacją. Jest to stan umysłu, sposób na życie. Dojechanie do mety jest wielką nobilitacją w świecie maszerskim oraz podróżniczym. Przedsmakiem wyzwania Finnmarksløpet będzie start w równie ekstremalnym - 600-kilometrowym wyścigu Femundløpet (luty 2016) – w nim nie wystartował nigdy wcześniej Polak.

Polak na Finnmarksløpet

Dariusz Morsztyn-Biegnący Wilk jest pierwszym Polakiem, który ukończył 500-kilometrową trasę Finnmarksløpet w 2009 roku. Na temat wyprawy w 2009 roku powstał film dokumentalny pt. „Dojechać do końca”.

Dariusz Morsztyn-Biegnący Wilk to prowadzący znane programy telewizyjne m.in.: „Łowcy Przygód” (TVP 1 - 2007), „Mazury Nieodkryte” (TVP 1 – 2011)„Załoga EKO”(TVP - 2012). Bohater kilku filmów dokumentalnych, wielu reportaży i audycji.

50 lat, żona Justyna, synowie: Rafał, Jasiu, Oleś i Franek. Wykształcenie – AWF. Harcerz (twórca i Wódz Naczelny Harcerskiego Ruchu Ochrony Środowiska im. Św. Franciszka z Asyżu), działacz społeczny, propagator zdrowego stylu życia, wegetarianin, rolnik ekologiczny, pszczelarz, biegacz długodystansowy, mors (od 1987), indianista, twórca położonej w najdzikszym rejonie Mazur „Republiki Ściborskiej” (Najlepszy Produkt Turystyczny Warmii i Mazur w 2011 r), w której znajduje się m.in. jedyne stałe muzeum północnych ludów tubylczych (muzeum „eskimoskie”).

Od 25 lat zajmuje się psami zaprzęgowymi, których posiada aktualnie ponad 40 sztuk. Jeździ dużymi zaprzęgami (14-20 psów). W przeszłości organizator zawodów psich zaprzęgów (m.in. organizator w 2000 r. najdłuższego - 600 km, wyścigu psich zaprzęgów w Polsce).

Uczestnik wyścigów Finnmarksløpet:

  • w roku 2008 - na dystansie 500 km (nieukończony)
  • w roku 2009 - na dystansie 500 km - z powodzeniem
  • w roku 2012 - na dystansie 1000 km - bez powodzenia, pokonał 503 km

Patronat

Patronat nad wyprawą objął Jacek Pałkiewicz – dziennikarz, jeden z najbardziej aktywnych podróżników-eksploratorów naszych czasów. Niestrudzony organizator wypraw na wszystkich szerokościach geograficznych globu. Członek rzeczywisty brytyjskiego Królewskiego Towarzystwa Geograficznego.

Uczestnicy Wyprawy

Maszer, Dariusz Morsztyn - Biegnący Wilk

Piotr Bagiński – fotografik, mecenas kultury, właściciel galerii i restaurator z Suwałk, wielokrotny uczestnik wyścigów psich zaprzęgów.

Darek Karp – uznany fotografik i traper znad Biebrzy. Autor zdjęć dla wielu agencji fotografii oraz wydawnictw przyrodniczych m.in. National Geographic. Współpracował przy kręceniu filmów dla kanałów telewizyjnych BBC i Animals, które wykorzystują też jego zdjęcia.

Zespół 16 długodystansowych Alaskan Husky o eskimoskich imionach.

Media o Wyprawie

Publikacje na temat uczestnictwa Dariusza Morsztyna w Finnmarksløpet zamieściły na swoich łamach między innymi „National Geographics Traveler”, „The Times”, „Extremium”, „Dziennik”, „Obieżyświat”, „Off-Road Pl 4x4” , „Gazeta Wyborcza”, „Readers Digest”, „Zew Północy”, „Polityka” i kilkadziesiąt innych wydawnictw. Dodatkowo, wyprawy były na bieżąco relacjonowane przez patronów medialnych oraz przez bardzo liczne portale internetowe (na hasło „biegnący wilk finnmaksløpet” nadal otwiera się kilka tysięcy wyników wyszukiwania). Trudna jest do oszacowania ilość przeglądanych informacji z wyprawy.

Z wyprawy w 2009 roku powstał godzinny film dokumentalny (TVP) w reżyserii Beaty Hyży-Czołpińskiej pt. „Dojechać do końca” - http://bialystok.tvp.pl/3717408/dojechac-do-konca2009

Reportaż z wyprawy w 2012 roku: http://olsztyn.tvp.pl/22592068/morsztyn

Wyścig ma tak dużą popularność, że w czasie jego trwania serwis internetowy imprezy www.finnmarkslopet.no odnotowuje około 100 milionów wejść!

Uwaga: Telewizja polska zgłosiła chęć emitowania kolejnego filmu dokumentalnego z wyprawy w 2016 roku. istnieje możliwość sponsorowania produkcji filmu – co jest niezwykle atrakcyjną i efektywną formą długoterminowej reklamy. W pakiecie zrealizujemy także specjalny materiał reklamowy dla sponsora.

Pakiety sponsorskie

Jesteśmy świadomi, że potrzeby każdego potencjalnego Partnera naszej wyprawy są inne – dlatego podajemy tylko przykładowe możliwości. Z każdym Partnerem stworzymy dostosowany do jego potrzeb, indywidualny zakres współpracy.

Propozycje:

1. Wyłączny sponsor Wyprawy

Pełna możliwość promocji na zasadach wyłączności. Czas trwania promocji 2 lata.

2. Oficjalny sponsor Wyprawy

Możliwość promowania się w najlepszych miejscach: strój maszerski (czapka, kurtka). Czas trwania promocji - 1 rok.

3. Sponsor Wyprawy

Prezentacja w miejscach oprócz wyżej wymienionych. Czas trwania promocji - 1 rok.

4. Inne

Na przykład: sponsoring startu w wyścigu jednego psa.

5. Pakiet specjalny

WYŁĄCZNY SPONSOR WYPRAWY i produkcji 1-godzinnego filmu dokumentalnego z wyprawy. Czas trwania promocji – 2 lata.

Możliwości promocyjne

Oferty specjalne dla sponosrów Wyprawy
Przygotowanie materiału wideo na potrzeby reklam  Partnera. Nakręcenie profesjonalnego materiału w Skandynawii do produkcji reklamy telewizyjnej (tzw. surówki) według wskazań Partnera. (W 2009 roku Dariusz Morsztyn nakręcił w ramach sponsoringu materiał do reklamy Majonezu Kętrzyńskiego).
Zdjęcia reklamowe dla Partnera. Wykonanie profesjonalnych zdjęć w Skandynawii według wskazań Partnera np. do produkcji reklam i materiałów promocyjnych.
Sponsorowanie filmu dokumentalnego z wyprawy i relacji w TVP. Gwarantowane liczne emisje w dobrym czasie antenowym.

Możliwość oficjalnego sponsoringu oraz specjalnej prezentacji logotypów oraz product placement w filmie i relacjach reporterskich. Posiadanie praw do filmu. Liczne emisje w TVP oraz na festiwalach filmów dokumentalnych i podróżniczych. Emisja w TVP reportaży z wyprawy.

Produkcja filmowa – znana na rynku medialnym firma producencka.

Program eventowy dla partnera. (w pakiecie ze sponsoringiem) W ramach współpracy firma „Biegnący Wilk” realizuje akcje eventowe z rabatem do 50%! . M.in. programy indiańskie, eskimoskie i inne. Miejsce organizacji – pikniki i festyny Partnera. Szczegóły na stronie – www.biegnacy-wilk.pl
Promocja w Skandynawii. Kampania promocyjna Partnera (lub jego produktów) w Norwegii w ramach wyścigu Finnmarksløpet i Femundløpet – głównie obszar Finnmarku (szczegóły ustalone indywidualnie).
Promocja sponsora skandynawskiego w Polsce. Możliwość promowania Partnera (lub jego produktów) ze Skandynawii w Polsce. (Dariusz Morsztyn był pierwszym ambasadorem w Polsce szwedzkiej marki odzieżowej Fjall Raven).
Możliwości promocji wizualnej
Logotypy na stroju i sprzęcie. Niżej podane są przybliżone wielkości powierzchni reklamowych.
Banery reklamowe Partnera. Dotyczy tylko oficjalnych sponsorów. Rozwieszane w kluczowych, dobrze eksponowanych  miejscach wyprawy.
Roll-upy promocyjne wyprawy. Powierzchnia: 1.7 m2. Ilość i ekspozycja do ustalenia.
Używanie sprzętu partnera. Wymienienie w opisach wyprawy, prezentacja na zdjęciach oraz możliwość testowania.
Wystawa fotograficzna (logo przy każdym ze zdjęć). 35 ram zdjęciowych. Wielokrotna ekspozycja.
Prezentacja Partnera w książce po wyprawie. Po ukończeniu trasy 1000 km wyścigu Dariusz Morsztyn wyda książkę – album na temat swoich startów w tym wyścigu.
Promocja w Internecie
Informacje i logotypy w serwisach internetowych. Przedsięwzięcie będzie współpracowało z kilkudziesięcioma stronami internetowymi (oprócz stron należących do organizatora wyprawy).
Inne
Testy produktów. Możliwość testowania produktów i sprzętu podczas wyprawy (np. w 2012 roku Dariusz Morsztyn testował w Norwegii jeden z namiotów firmy Marabut, a także wyroby firmy odzieżowej z Nowej Zelandii).
Orientacyjne ceny umieszczenia reklam sponsorów na sprzęcie i stroju
Miejsce na logotyp Powierzchnia całkowita Opis
Czapka Biegnącego Wilka ok. 200 cm2 Dotyczy automatycznie  czapek zamiennych.
Kurtka Biegnącego Wilka ok. 800 cm2 Dotyczy automatycznie  kurtek zamiennych i ubrań wewnętrznych.
Sanie ok. 1 m2 Dotyczy automatycznie  sań rezerwowych.
Nakrycia na psy (14 sztuk) 14 x 700 cm2 Sponsoring udziału psa/psów  w wyścigu
Przyczepa na psy 2-4 m2 Naklejki.
Samochód 3-4 m2 Banery magnesowane.

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą (plik pdf do pobrania):

Content