Program indiański

Atrakcyjny program dla każdego. Wspaniała kultura indian Ameryki Północnej przekazana w doskonale aktywizującej formie. Obrzędy, zabawy i gry zręcznościowe,tipi,bębny, barwne stroje i oryginalna scenografia.

Scenografia wersji standardowej

4 stacje (optymalna liczebność grupy – 60, dla większych grup należy zwiększyć ilość stacji):

  • 2 tipi pomalowane w indiańskie wzory (jedno tradycyjnie wyposażone w środku – ścianki wewnętrzne, wiele ozdób, foteliki...),
  • podstawowa scenografia indiańska – malowane skóry, czaszki zwierząt, rogi itd.,
  • 4 stacje gry-zabawy (do wyboru z n/w),
  • obsługa 4-5 osób w strojach indiańskich (w tym ozdobne stroje do pow-wow z dużą ilością piór).

Scenariusz wersji standardowej

Jeden z wielu możliwych scenariuszy może wyglądać tak:

Wódz Indiański rozpoczyna program w rytualny sposób, całą grupę dzieli na plemiona, nadaje im miana, wspólnie z uczestnikami maluje twarze w indiańskie wzory.

Plemiona wyruszają do poszczególnych stacji, gdzie w bardzo aktywny sposób bawią się i ćwiczą w indiańskich rzemiosłach (strzelanie z łuków, polowanie na bizony, taniec i śpiew indiański, rzucanie toporkiem indiańskim i oszczepem, itd.).

Zabawa kończy się obrzędem, wspólną zabawą i ogłoszeniem najsprawniejszych wojowników. Kilka osób w strojach indiańskich na tle skór, rekwizytów, ognisk i tipi prowadzi wszystkie zabawy.

Scenariusze zajęć mogą być bardzo różne np. gry fabularne, formy rywalizacji, integracji, budowania zespołu etc.

Przykładowe stacje rekreacyjne

(do wyboru przy programie standardowym - 4):

  • Płukanie złota – płukanie złota w tradycyjny sposób przy użyciu specjalnych mis (jednocześnie do 10 osób) scenografia – traperski obóz poszukiwacza złota.
  • Sokole oko – strzelanie z łuków indiańskich (max 20 stanowisk) scenografia – tarcze, ozdoby indiańskie.
  • Indiańska twarz w tipi – w oryginalnie urządzonym tipi (ścianka wewnętrzna, ognisko, posłanie, indiańskie foteliki, na ścianach wiele oryginalnych ozdób, gotująca się indiańska strawa) – Indianka maluje gościom twarze w oryginalne, indiańskie wzory.
  • Wojownik w walce – rzucanie indiańskimi oszczepami i toporkami.
  • Mocna głowa – bardzo widowiskowa, indiańska gra zręcznościowa polegająca na wirowaniu wokół pali.
  • Psy zaprzęgowe – stacja eskimoska – kilkanaście psów zaprzęgowych, scenografia: eskimoski szałas ze skór renifera, ozdobne stroje Eskimosów, stroje dla psów z janczarami. Dogoterapia i możliwość zabaw z psami. Jeżeli temperatura nie jest zbyt wysoka istnieje możliwość organizacji przejażdżek psimi zaprzęgami lub mini kursu maszerskiego z samodzielną jazdą włącznie. Ta stacja zawsze doskonale uzupełnia program, a psy zaprzęgowe w takiej ilości to fenomen pociągający każdego. Opłata dodatkowa – ale przy zamówieniu wspólnie z innym programem te zajęcia kosztują taniej.
  • Chwytanie dzikiego konia – zabawy polegające na nauce i chwytaniu imitacji konia na prawdziwe lassa.
  • Taniec mocy – nauka tańca i śpiewu indiańskiego.

Dodatkowe wzbogacenie programu

  • koncert muzyki indiańskiej – miejsce wśród tipi,
  • kolejne tipi (maksymalnie 10 sztuk),
  • Dodatkowe stacje,
  • stacja eskimoska z 12 psami zaprzęgowymi,
  • dla uczestników programu gadżety indiańskie,
  • dodatkowe osoby obsługujące program w strojach indiańskich,
  • konferansjer,
  • obsługa fotograficzna.
Content